Foro Confederac.io

Víctima de l'odi ultra per demanar la carta en català al restaurant: «Em van assetjar i difamar»

La Noemí explica per primer cop la seva història després de rebre amenaces i insults, i comprovar que s’hagi tergiversat el cas, utilitzat políticament per Societat Civil Catalana i dirigents unionistes

“Em van assetjar per Twitter, per correu electrònic, per telèfon. Em van difamar com a persona, com a professora. Em van insultar i em van denigrar com a dona”. La Noemí -prefereix mantenir l’anonimat- és professora de francès i ha decidit explicar la seva història. Concretament la seva versió, perquè l’altra cara de la història ja s’ha fet coneguda, especialment a les xarxes socials. Ella ha estat víctima de l’assetjament d’ultres espanyolistes, en un cas del qual també se n’ha fet un ús polític. I tot plegat per què? Per haver denunciat que el propietari d’un restaurant cèntric de Barcelona havia fet apologia del franquisme en presència seva després de demanar-li la carta en català. “Mai de la vida hauria pensat que tindria el ressò que va tenir”, admet en la conversa amb NacióDigital.

Recapitulem. Els fets van passar el 28 de desembre. La Noemí va entrar en un restaurant i va demanar, com fa sempre, la carta en català. “Estic acostumada a fer-ho. Normalment em diuen que la tenen a la impremta o que se’ls ha acabat. I, normalment, la cosa queda aquí. Potser algun cop he demanat el full de reclamacions, però quasi mai no ha calgut”, explica. Al cap d’una estona, un home es va presentar a la taula del restaurant. No va dir qui era, però després van saber que era el propietari del local. La Noemí va tornar a demanar la carta en català. “Em pagarà amb moneda catalana?”, va preguntar l’home. I va afegir: “Quan tingui moneda catalana jo tindré la carta en català”.