Vam estar al Sobtec 2019

Doncs si aquest any si varem poder estar al Congrés de Sobirania Tecnològica organitzat per @sobtec. Aquest any amb la col·laboració de la Lleialtat Santsenca on va tindre lloc la trobada. A les 10 del matí vàrem començar amb la presentació de l'esdeveniment anual seguits de la primera de les xerrades a càrrec de Apoderamentdigital.cat que ens van parlar d'estratègies municipals per l'apoderament digital, una iniciativa per fer que els partits polítics en les pròximes eleccions es sumin a portar en el seu programa una sèrie de punts relacionats amb el software lliure, la documentació i les infraestructures a nivell municipal.

A partir d'aquí els tallers/xerrades van tenir lloc de forma simultània en dos sales del edifici, a les 11:30 vaig assistir a una xerrada a càrrec de David Llop Vila sobre com les tecnologies descentralitzades com p2p poden afavorir la llibertat d'expressió, ens va explicar el funcionament de ipfs, una xerrada molt interessant.

Després d'un petit descans on vàrem poder prendre un cafè i trobar-nos gent coneguda vam assistir al taller pràcticd'en Carlos Pascual, per mi una de les millors xerrades de la jornada, vàrem poder montar una web resistent a la censura amb Tor, Gitlab, un script Bash per l'integració continua i un acurtador d'urls, molt interessant, us deixo la presentació en aquest link.

Ja després del magnific dinar d'un pastís de verdures ens va tocar la nostre xerrada sobre Fedivers, podeu veure un vídeo de l'introducció que vam fer abans de la xerrada per posar en situació al públic.

Parlant de projectes que portem entre mans de forma comuna ens vam perdre un parell de xerrades fent uns cafès pero va ser en definitiva un gran dia, haig d'agrair a les companyes @tuttle i @titi haver pogut compartir la xerrada amb elles, a @xaloc @nestort i @merce que sempre que poden són en aquests esdeveniments.

Ja tinc ganes de poder assistir al V Congrés de Sobirania Tecnologica l'any vinent!

Este es un tema de discusión derivado de la entrada https://surtdelcercle.cat/index.php?view=blog&id=44