Foro Confederac.io

Propers passos Moneda Lliure

Salutacions a tota la confederació!

Ara feia uns dies que no passava per aquí al fòrum, amb tot el que està passant als carrers… espero que totes estigueu bé!!

Aquest post és sobre la Moneda Lliure. La veritat és que quan la vaig descobrir el primer que em va sortir va ser esciure per aquí en aquest tema, però ara em sento una mica confós a l’hora de seguir escrivint aquí sobre la Moneda Lliure o G1, o si fer-ho per altres canals. De fet, d’això vinc a parlar avui aquí. Faig un resum esquemàtic de com està la organització del que conec de Moneda Lliure a Catalunya per contextualitzar i després hi escric les propostes on vull anar a parar amb aquest nou tema.

La realitat de la Moneda Lliure a Catalunya fins ara:

• S’han organitzat 2 partides del Geconomicus (el joc de taula que serveix per entendre el funcionament del DU i tal). Una a Sants i una al Guinardó. Les dues han estat un èxit i crec que n’han sortit unes 20-30 persones motivades en fer-ho córrer.
  • S’ha traduit i millorat el material del Geconomicus que el tenim compartit públicament a la carpeta del nextcloud Geconomicus en Català. La carpeta està organitzada d’aquesta forma.
  • S’ha creat la categoria Catalunya-Andorra, al forum.monnaie-libre.org.

Propers passos:

• S’està organitzant partides a Calafou, a la Garrotxa, a la Cerdanya, a Bellpuig i a Barcelona. Algunes tenen dates i tot, i altres simplement hi ha la gent interessada. Totes s’estan organitzant de forma separada.
  • Traduir al Català. Des de la Teoria Relativa de la Moneda, fins a la web moneda-libre.org.

Canals d’organització interna:

• De moment s’està organitzant tot via email.
  • També existeix un grup de Telegram a nivell peninsular, però que la realitat actual és més de difusió que no d’organització.
  • La categoria Catalunya-Andorra dins del fòrum francès, que de moment està fent més aviat de contacte amb tota la organització francesa.

Jo crec que s’ha d’anar més enllà en quant a l’organització, per això he decidit obrir un tema aquí a la confederac.io, per decidir conjuntament quin o quins canals podríem utilitzar per fer créixer això. I quan penso en fer-ho créixer, no penso en un lloc virtual per trobar-nos aquestes 10-20-30 persones interessades, penso en un lloc on s’hi pugui organitzar la gent d’arreu del territori que s’interessi en la Moneda Lliure (sigui perquè han jugat a una partida del Geconomicus o perquè algú els hi n’ha parlat). Que algú escrigui per organitzar una partida al seu poble o barri i surti gent disposada. Que s’hi pugui proposar i debatre.

La meva opinió és que cal un espai virtual gestionat des de Catalunya, enfocat a la gent del territori i amb la voluntat de confederar-se amb territoris veïns com ho és frança o la resta de la península. Però crec que a petita escala es treballa millor, i més si parlem de monedes socials.

Jo sincerament, crec que lo millor seria crear algo semblant a la Monnaie Libre francesa. Un web informatiu i un discourse per organitzar-se. El domini moneda-lliure.org està disponible. Jo podria financiar-lo els primers anys. Ara potser queda gros però pot ser una bona meta a llarga distància. Com ho veieu?

Sinó, potser podriem començar amb primers petits passos, com:

• Un grup de Telegram. Crec que seria bastant inclusiu en quant a la gent que no ha treballat mai en Discourse i aquestes coses. Però és veritat que un ‘chat’ no és la millor eina per organitzar-se.
  • La categoria Catalunya-Andorra que s’ha creat al fòrum francès. Aquesta pot ser una bona opció. De fet, és la única que ja està creada. Però jo, personalment, crec que li queda lluny a la majoria de gent. És com si haguéssim d’anar a França per auto-organitzar-nos. A més, la poca experiència que hem tingut al fòrum amb usuàries franceses no conviden molt a fer d’allò el nostre principal punt de trobada. Potser lo millor és utilitzar-ho per allò que volem que vegin les usuàries franceses o projectes que podem fer conjuntament.
  • Una categoria a la Confederac.io. Això podria ser una bona opció. No sé com ho veieu les persones que administreu el fòrum… Però penso que seria un bon lloc per fer el que sempre diem de infras compartides i a més, personalment, crec que s’hi respira un ambient que sí que convida a participar-hi.

No m’enrollo més. Aviam què en dieu. Seguim!!

1 Like

Sense entrar en els detalls. Si hi ha més de tres membres de Confederacio que voten a favor de crear aquest espai ja es pot crear. De fet, acollir projectes així ja és la filosofia.

A priori m’agrada la idea però em preocupa si impulsant aquest projecte no anem en detriment d’altres monedes socials. Aniré llegint la documentació que has aportat.

No és una “moneda social” (al uso, diguem). Ecos i companyia es basen en l’euro. La moneda lliure es basa en el valor de cada persona que hi participa, que genera valor nomes pel simple fet de la seva existència (proof of life).

Per cert, vaig a prendre temperatures. El dia 23 de novembre fem partideta Geconomicus a Calafou. Seria per la tarda, cap a les 16h. Qui podria venir?

1 Like

@titi perfecte!! Jo ja m’ho he apuntat a l’agenda!!

@fgali No crec que vagi en detriment d’altres monedes socials / locals. Tot i així es podria debatre sobre això. La moneda lliure és una proposta ambiciosa en quant a que canvia el mecanisme de creació dels diners. No és una moneda social més.

També cal dir que pel que he sentit de l’estat actual de la faircoop, pot ser una bona opció per crear nous imaginaris…

En quant a la categoria dins de la confederac.io crec que seria interessant escoltar varies opinions abans d’ajuntar-nos 3 i tirar-ho endavant. Em sembla bé la norma aquesta, però en aquest cas no sé ni si jo mateix estic del tot convençut en que és la millor idea. Hi ha una necessitat, des del meu punt de vista, de trobar un espai comú per tota la gent interessada però falta veure quines motivacions hi ha per impulsar-ho.

Per part meva, em motiva moltíssim la idea i estic molt enxixat en divulgar-la i fer-la créixer!

2 Likes

Hola de nou!

Reprenc el tema per saber si algú de la Confederació vol/pot venir el dia 23 de novembre a Calafou per la partida de Geconomicus. Potser estaria bé que ens trobéssim a mig matí, fem un voltet per la colònia, dinem i juguem. Us sembla a les 12h? Qui s’anima?

1 Like

Jo m’animo, @titi. Potser vinc amb algú més, cal inscriure’s a algún lloc?

Per altra banda, aviat penjarem més info, però el dia següent de Calafou muntarem una partida del Geconomicus a l’Ateneu Popular Mala Pertja de Olot. Serà diumenge 24 de novembre a les 17h de la tarda. @titi et sembla si anuncio les dues dates a la categoria Catalunya-Andorra del fòrum de la Monnaie-libre? Tens cartell de la de Calafou?

1 Like

Si em dius quantes sou, us apunto jo mateixa :slight_smile: Tinc el cartell però haig de fer unes gestions comunitàries abans de penjar-lo…

Per cert, si us voleu quedar a dormir, cap problema. Així ja sereu a mig camí d’Olot!

I sí, gràcies, anuncia tu dates al fòrum. Seguim!