Foro Confederac.io

Per què Confederac.ió en comptes de Facebook, Twitter, etc?

@peppuig posa el dit a la llaga i molt ben ficat:

Confederac.ió no és una xarxa social (i això és bo). Per simplicitat, pensem en les nostres amistats abocades al Facebook. Jo els diria:

Facebook està molt bé per a mantenir el contacte amb familiars i amistats sobre el tema que sigui, però si el que vols és canviar i canviar les coses, això no és suficient.

• A Facebook hi ha molta distracció. Aquí ens enfoquem en els canvis personals i socials.
  • A Facebook el teu poder de difusió està limitat pel nombre i la popularitat dels teus contactes, aquí no.
  • Els temes que t’arriben a Facebook estan limitats pels teus contactes i la selecció que els algoritmes de Facebook fan per tu. Aquí estàs en control directe sobre els temes que vols rebre i ignorar.
  • A Facebook vius en un present continuu, tot són impulsos i les marees venen i van. No hi ha memòria, no hi ha estratègia, ni tant sols tàctica. Aquí la memòria i l’experiència s’incrementa a mesura que la participació creix i el coneixement s’acumula. Compartim tàctiques, creem estratègia i actuem.
  • A Facebook el producte ets tu. Les teves dades més intimes (qui i què t’agrada, de qui t’enfies, els teus punts febles…) són processades amb les de milions de persones i posades al servei de multinacionals i governs. La publicitat que veus és només la punta de l’iceberg en el negoci de les “xarxes socials”. Lluitar contra el poder dins de Facebook és una contradicció moral, però sobretot és una entrega de les teves millors armes.

Si la gent no té temps perquè ja està involucrada i actuant, perfecte. Si la gent insatisfeta no té temps perquè es passa el dia enganxada a una espiral de lectura i discussió, “M’agrada”, “Comparteix” sobre temes que venen i van… llavors el millor que podem fer els defensors de la llibertat és desenganxar-los, ni que sigui una mica. Mostrar-los que hi ha altres maneres més efectives d’actuar, i una pila de projectes interessants que busquen gent com ells.

Però en realitat el que ara dic a les meves amistats és “Només registra’t, ja veuràs. No cal que facis res.” Penso que arribarà un punt que Confederac.ió s’explicarà a si mateixa, però per arribar a aquell punt cal una massa crítica d’usuaris. El peix social que es mossage la cua.

1 Like

Efectivament, una massa crítica d’usuaris actius. Aquesta és la clau ara. I per aconseguir una massa crítica fa falta algo més que confiar amb l’amic que et diu “Només registra’t, ja veuràs. No cal que facis res.”
Entre altres coses pq no és cert. Perque això tingui sentit cal aportar, i molt. Pensar, contrastar, buscar, llegir, escoltar i escriure amb una mica de sentit. I això per fer-ho bé és temps. molt temps… tú ho saps millor que ningú que ets l’ALL nª 1 (Amant de la LLibertat)

Escolta, vols dir que no estem fent un xat privat davant d’un públic potencial inexistent? … amb una eina preparada com un canó per matar mosques?

1 Like

Segueixo el fil de Humoramenazado. M’interesa. Obro l’enllaç. Llegeixo la intro. Miro les firmes per veure a qui coneixo. Miro el loop d’acudits. N’hi ha de bons. Molts són molt dolents. No obro el pdf amb el manifest. Em fa mandra, és llarg, m’imagino el que diu i segur que hi estic d’acord i ho firmaria. Al final del post, dades:

imageCaptura de pantalla 2017-11-13 a les 23.43.11

I em faig vàries preguntes:

• Més enllà de sentir l’escalf dels col.legues de professió, qué expliquen aquestes xifres?Quantifiquen el rebuig i fan feliços als organitzadors de la moguda.
  • A quí fa pessigolles aquest i els milions de manifestos, firmes i martingales que ens passen per davant cada dia?
  • Quin és el paper de Conferderac.io? Com a difusor (en fase íntima) ho entenc. Jo mateix me n’he assebentat aquí. Però això no va de difusió NOMËS, oi?
    Es tard.

Confederac.ió va d’acció, i de tot allò que sigui necessari per a actuar amb força (trobada, consciència, mobilització, activisme). Aquí és on Facebook i similars es queden curts.

Tots els usuaris que es registren són molt importants, els que no participen des del primer dia també. Un cop registrats, Confederac.ió els pot enviar un resum de novetats. Potser van llegint, potser la seva consciència va evolucionant, potser la seva atenció cada vegada està més desconnectada dels Mitjans de Distracció, potser es van mentalitzant per a apuntar-se una acció, potser van pensant com connectar les seves accions amb Confederac.ió, potser recomanen aquest espai als seus contactes…

Si sapigués com rebre un centenar d’usuaris actius cada dia ho faria. Mentrestant, faig el que puc amb persones conegudes i desconegudes. Us convido a fer el mateix en els vostres entorns i àmbits de difusió. Això és una acció en si mateixa! :wink:

1 Like

Un diagrama on es veu (en una cantonada) la relació entre Confederac.ió i les xarxes socials comercials.

Creative Commons License