ENTREVISTA | Miquel Missé, sociòleg i activista pels drets trans

“La gran batalla és transformar l’hegemonia que té l’imaginari biomèdic sobre el gènere”

Quin missatge envia la societat a les persones trans? El malestar que pateixen és un malestar individual o col·lectiu? És necessària la modificació del cos per ser acceptat a la nostra societat? Cal canviar l’imaginari col·lectiu? En parlem amb Miquel Missé, activista trans i sociòleg, amb motiu del llançament del seu nou llibre “A la conquesta del cos equivocat”

Des de sempre, el discurs més estès sobre transsexualitat ha afirmat que el malestar de les persones trans resideix al cos i, a més, que és un problema individual que ha de solucionar cada persona. Miquel Missé, sociòleg i activista pels drets trans, ha editat diversos llibres on parla sobre la transsexualitat i qüestiona el model binari de gènere i els rols imposats per la societat, com El gènere desordenat: critiques entorn de la patologització de la transsexualitat, editat juntament amb Gerard Coll-Planas o Transsexualitats. Altres mirades possibles. Ara torna amb un nou llibre A la conquesta del cos equivocat, en el qual reflexiona sobre el malestar que s’atribueix al cos de les persones trans i proposa qüestionar aquest discurs estès i hegemònic sobre la transsexualitat.