Foro Confederac.io

Els usuaris zombis ens mataran a tots

Que us sembla la idea?
Els usuaris zombis ens mataran tots :skull_and_crossbones:

Durant la setmana ecodigital elimina correus inútils, subscripcions que no mires mai, comptes obsolets o qualsevol petjada digital supèrflua. Així, reduïm el consum energètic.
Es creu que cada un dels correus que tenim emmagatzemats a la nostra safata d’entrada genera 10 grams de CO2 a l’any. Fes càlculs!:memo:

La idea surt de l’article O no n conversa a Mastodont amb @tuttle

(Esborrany escrit a corre cuita des de sabateria)

3 Likes

Quan és la setmana ecodigital?

Es podria programar pel gener o febrer. Entre reis i carnestoltes aprofitant que a l’hivern la gent solem estar més recollits

1 Like

Un article que ho explica amb més detalls i que dóna d’altres fonts.

2 Likes

em sembla molt bona idea…

… tirant del fil de l’enllaç que has compartit a SomConnexió he fet cap a l’aplicació cleanfox que em genera dubtes per allò de que «si no pagues pel producte el producte ets tu», en sabeu alguna cosa?

gràcies

3 Likes

No em queda clar com es guanya la vida Cleanfox:

A la seva web asseguren que no fan negoci amb les dades de les seves usuàries. Una manera de fer negoci seria vendre les dades dels correus esborrats a GMail i companyia, per a millorar els seus filtres de spam.

3 Likes

no em tranquil·litza gaire si és cert que es guanyen la vida venent les dades dels correus esborrats… això no els fa diferents de grans empreses que comercien amb les nostres dades

1 Like

Avís: he escrit això d’una tirada i remogut per la temàtica. És molt de monòleg i no promou un debat respectuós, però ho vull deixar així que és com m’ha sortit i us aviso abans per si prefereiu no llegir-ho

Està guai que s’estigui popularitzant aquest coneixement i crítica, però crec que es ceba massa amb els correus. Per començar, al correu abans de gmail/hotmail i en certs entorns està mal vist copiar tot el mail citat, cosa que els gegants dissenyen perquè te’n despreocupis.

Quan responem amb tota la cita, cada correu ocupa els KB segons una sèrie aritmètica (aquest, més la resposta anterior, més l’anterior de l’anterior…). Si cada mail escrit pesa 10 KB, la resposta que l’inclogui com cita pesarà 20, el tercer 30, etc. Així que el total no serà N * 10KB sinó de l’ordre de N^2.

Però no m’importa el correu. Per què no parlen d’Instagram, de whatsapp? La conclusió de l’article que li veig és “ai, no enviïs correus que contaminen, millor fes-li un whatsapp” (?!?). El correu té molt de overhead (moltes metadades i capçaleres per poc contingut), però si tenim en compte el costum d’enviar un whatsapps per cada frase, en comptes d’enviar-ho tot en un paràgraf, crec que pesa molt més el segon. Fotos a part. Àudios a part.

El que em satisfà és que es carreguin Netflix. Aquesta mania de seguir 10 sèries simultàniament, tot per internet en streaming, i en súper alta qualitat que ni la miopia et permet apreciar els detalls, em treu de polleguera.

El problema és la conclusió que treuen i com ho enfoquen: és com si la responsabilitat fos nostra. I sí, la responsabilitat és nostra per continuar rient-los les gracietes, però és el capitalisme que contamina i ens coacciona a fer el mateix i ser-ne còmplices. Els data centers són de Google, de Facebook, etc. Si no recollissin tota la informació que recullen, les webs serien més lleugeres, hi hauria molt menys trànsit a internet i no necessitarien tants discos durs per emmagatzemar. Lladres i avars. I és Netflix qui ens hackeja les emocions perquè ens enganxem a sèries, ho fan de debò perfilant-nos. Però tampoc Netflix no hauria aparegut sense tota la “indústria” de Hollywood anterior, ben estudiada i reconeguda aliada imprescindible del colonialisme consumista-capitalista d’estats units.

En resum, que guai que se’n parli, però com sempre, cal fer un pas més.

3 Likes

el pas és obvi, oi?.. cal desconnectar de tot això

1 Like
Creative Commons License