El Lokal

cultura

Origen: http://confederac.io/organizaciones/el-lokal

image

L’ Associació Cultural el Raval- EL LOKAL neix a l’octubre de 1987. Som un col·lectiu provinent de l’Ateneu Llibertari del Poble Sec i de gent del barri Xino. Començà obrint un espai al centre de Barcelona per a la creació i l’experimentació de nous projectes, com a punt de trobada de lluites i resistències, i mitjà per a la venda i distribució de materials alternatius i de cultura llibertària.
Des dels seus inicis fins avui, ens vam plantejar col·laborar en la reflexió i l’intercanvi d’experiències per tal de posar en qüestió l’estat de coses. La finalitat, caminar cap a una societat lliure i justa des de la contracultura, l’autogestió i la rebel·lia. EL LOKAL, dintre de les nostres possibilitats i desitjos, entenem que s’ha de posar al servei de les lluites que s'originen tant al barri, com a la resta de la ciutat, i el món.

Les persones i els grups del LOKAL.

EL LOKAL està format per individualitats i grups que així ho volen i que assumeixen els compromisos mínims per al seu funcionament diari. Durant tot aquest temps hi han participat moltes persones i col·lectius que han fet seu l’espai i han tirat endavant diversos projectes, els quals anirem rescatant a la secció “Memòria”. Actualment, els grups que hi formen part del LOKAL són:
  • CRAC.
  • La Distri: autoproducció i edició de música i materials alternatius.
  • Psikotiks: col.lectiu autogestionat de material alternatiu (Punk/Psycho).
  • ProBeta: grup de persones autogestionat assembleàriament que vol experimentar amb la tecnologia donant suport a projectes de col.lectius d'àmbit social.
També hi col·laboren de forma regular diferents grups i distribuïdores alternatives: Kamilosetas Muskaria, Virus editorial, Grita o Muere, Sarna Social, Editorial Descontrol, la Ciutat Invisible, Roba Bruta, Possitivament Accelerats, Llibreria Aldarull, i un llarg etcètera que també anirem actualitzant
(Extret de http://ellokal.org/qui-som/ )