Foro Confederac.io

Diari administratiu de Confederac.ió

Tema tancat. Seguim a Confederac.ió: Reflexiones compartidas

En aquest fil només afegim apunts sobre la creació del projecte. Per a preguntes i discussió obriu nous temes. Moltes gràcies!

Aquest és un exemple real de com una organització pot mantenir un diari senzill per a la seva afiliació i altres persones interessades.

Depenent del teu interès en un tema com aquest, pots subscriure’t per a rebre notificacions quan s’actualitzi, o pots silenciar-lo perquè no et destorbi.

Comencem.

No estic rebent CAP comentari, ni tant sols de les meves millors amistats. No sé com interpretar el silenci ni sé com trencar-lo sense fer-me pesat. Mentrestant, segueixo.

Tenim dos nous usuaris registrats. La prioritat principal és fer el que calgui per a arribar a una primera fita de 50 usuaris. Tot i així, tampoc no cal pressionar massa mentre no tinguem la interfície en català disponible.

Vull aclarir el concepte multilingüe d’aquest espai. Per a això cal traduir la introducció a l’espanyol i l’anglès, i cal escriure un tema explicant la idea.

Les possibilitats tècniques són tantes… però sóc conscient que ara mateix costa veure-les o fins i tot imaginar-les. Penso que aquesta és una de les causes del silenci.

Paciència. Trencarem el cercle viciós. Mentrestant, si estàs llegin’t això, registra’t! Sisplau. No tens res a perdre i (creu-me) molt a guanyar.

1 Like

La conversa ha començat! I ja està guiant les prioritats mentre construïm els fonaments del projecte:

El tema de la lengua ha sido aclarado, and this sentence is a proof of it. :stuck_out_tongue:

Ahir vaig descobrir que el nostre amic @discobot encara no sap parlar el català (les traduccions del programa estan per fer). He començat a traduir perquè en Discobot es trobi com a casa quan activem la interfície en català. Si algú vol fer un cop de mà, envieu-me un missatge i us explico com es fa. Si sabeu anglès i català, la resta és fàcil.

En menys d’un dia Confederac.ió: Política lingüística s’ha convertit en el tema més visitat, superant la pròpia presentació del projecte. La petita onada de visites, provinents de Facebook i Twitter, no va resultar en cap nou usuari registrat. Interessant.

@Xavi va contribuir una traducció a l’esperanto (en bona part responsable de les visites mencionades) i @peppuig ha obert el primer tema no relacionat amb Confederac.ió, Aforismes en llibertat. Moltes i moltes gràcies!

1 Like

Després de la redacció de Confederac.ió: Què oferim penso que tenim les columnes mestres del projecte establertes. Aquest cap de setmana vull repassar i organitzar les pàgines creades. A partir d’aquí les feines de construcció haurien de ser una mica més senzilles per a tothom.

Traduïnt Discourse al català me n’he adonat que no té suport per a gènere gramatical (ex: confederada / confederat). He encetat una conversa amb els desenvolupadors. Mentrestant anirem trampejant com es pugui amb les traduccions, utilitzant llenguatge de gènere neutral allà on sigui possible. Ja ho estic fent en els textos de Confederac.ió. Estic convençut que Confederac.ió serà femenina o no serà. De moment el registre de participants és prometedor!

He organitzat la pàgina principal, les categories i la navegació entre les pàgines clau del projecte. Espero que els canvis serveixin per a què les noves visites vagin menys perdudes, tot i mantenint la flexibilitat del format fòrum per als usuaris habituals.

Escriure més o esperar? El dilema de tot espai nou que necessita continguts per créixer però que no pot tenir una sola veu que no deixi “aire” o “buit” a la resta, tímida i confusa resta.

La promoció del projecte continua. En un parell de setmanes viatjo a Barcelona i estic contactant persones i organitzacions de l’ambientillo per a presentar-los Confederac.ió en persona. Crec que després d’aquestes converses serà més fàcil saber si aquest projecte ara i aquí és la millor o la pitjor idea.

Només hi ha una oportunitat per a causar una primera impressió. Ara la portada mostra l’estructura de categories i, per tant, explica d’una manera més evident de què va aquest projecte. La portada que teníem abans ara es troba a Latest, i és la que ofereix més informació als visitants regulars.

A veces se me baja la moral confederada, pero entonces una docena de visitas llegan de no sé dónde, se registra alguien, un par de corazoncitos aparecen aquí y allá, y en un correo alguien con rodaje me dice que esto va a costar pero que tiene buena base. Y nada, aquí seguimos.

1 Like

Ara la categoria #trobadaipreguntes incorpora “preguntes” en el títol, amb la intenció de convidar a compartir preguntes sobre temes relacionats amb Confederac.ió. Cada categoria té una descripció més complerta en tres idiomes. Això eren temps pendents de l’alfa. Un altre tema pendent és la interfície en català. Estic parlant amb una amiga sobre la traducció de la part més visible que cal traduir, la benvinguda de @discobot. Estic pensant en altres maneres de repartir la feina…

1 Like

La setmana passada vaig viatjar a Catalunya per temes de família i feina, i vaig aprofitar per a parlar de Confederac.ió amb qui volgués escoltar. Jo també vaig escoltar i prendre nota. Amants de la llibertat amb trajectòries i experiències molt diverses coincideixen en què aquesta iniciativa pot ser útil i interessant si [múltiples arguments]. El projecte tira endavant. El camí serà llarg, però entretingut.

1 Like

La versió en català de Discourse ja ha estat integrada al projecte mare. Ara cal que estigui disponible en una actualització. @xexu77 ha ajudat amb les traduccions, moltes gràcies! @santstv i un servidor estem aprenent un parell de coses gràcies a Prova pilot amb SantsTV. Si altres blogs s’hi afegeixen, això obrirà un nou marc de possibilitats (que intentaré explicar un dia d’aquests).

La fase alfa es perllonga amb la decisió de Vamos a poner un WordPress en la entrada de Confederac.ió. La idea és concretar millor què ofereix Confederac.ió i fer la participació més senzilla. En aquests moments tot està potes enlaire però millor ara en aquesta fase alfa que més endavant.

Poc a poc company. El temps mana. La llibertat te els seus ritmes i poques vegades es poden forçar.

1 Like
Creative Commons License