De la Nati a la Montse, tres anys de lluita de la Plataforma d’Afectats per l’ICAM

La PAICAM ha denunciat a les portes de l’Institut Català d’Avaluacions Mèdiques que es segueixin criteris economicistes a l’hora de tractar amb malalts que es troben en una situació d’incapacitat. A més ha alertat sobre l’existència d’un document conjunt entre l’ICAM i els Mossos d’Esquadra que, al seu entendre i en boca de Marta Serrés, tracta a les persones malaltes “de possibles delinqüents comuns”

La PAICAM (Plataforma d’afectats de l’Institut Català d’Avaluacions Mèdiques) compleix tres anys treballant contra “les altes injustificades i el maltracte de les persones malaltes ” que practica l’ICAM (Institut Català d’Avaluacions Mèdiques) i l’INSS (Institut Nacional de la Seguretat Social). I ho han fet celebrat a les portes del mateix ICAM explicant la seva vivència: “des del cas de la Naty, qui va ser el detonant per començar a endegar la plataforma d’afectades per l’ICAM, i fins avui mateix, en que la companya Montserrat García, té cita, sense saber si ella, també haurà d’acabar pidolant justícia davant d’un jutge (si és que pot pagar-s’ho), i passant per tantes i tantes malaltes que tenen relats esfereïdors, constatem que cada dia que passa, malaltes que són citades en aquest edifici, en surten molt pitjor del què han entrat”.
Aquestes paraules, dites per una de les membres de la PAICAM, Marta Serrés, s’han acompanyat de les del diputat de la CUP Crida Constituent, Vidal Aragonés que ha donat suport a la lluita de la Plataforma. “Si algú interpreta que les malalties s’han de respondre amb repressió per part dels Mossos d’Esquadra o amb altes mèdiques és que no entén res”, ha assenyalat Aragonés qui també ha afegit que el que cal fer “és situar les causes de les malalties i anar a eradicar-les” i “no perseguir malalts i malaltes, sinó perseguir les malalties”.
El per què? Marta Serrés en nom de la PAICAM ha donat a conèixer un document no públic anomenat “Pauta operativa d’actuacions conjuntes entre la Policia de la Generalitat – Mossos d’Esquadra i l’ICAM”. Un document on, per Serrés, es tracta a les persones malaltes “de possibles delinqüents comuns” al mateix temps que “només fa referència a la possible necessitat de protecció policial als professionals de l’ICAM, quan les malaltes portem anys
denunciant que des de l’ICAM estem patint violència institucional cada dia que passa”.