Foro Confederac.io

Cartells contra la publicitat

Em sembla bé buscar un objectiu més pràctic que no seguir parlant sobre el problema. A mi la pregunta que em ve al cap amb aquest tema és: Com es publicita l’alternativa quan no hi ha interessos econòmics al darrere? I més concretament: com es propaga i publicita el Fediverse? Potser es podria crear un cartell que tothom pugués imprimir-ho i penjar-ho al seu barri / ateneu / centre social o compartirlo per les xarxes. Algo molt bàsic que podria incloure un hashtag com #PublicitatAntiPublicitària (no em convenç molt però és el que ara se’m acudeix). Donem-li més voltes, però algo així com utilitzar el cartellisme (la propaganda de tota la vida) per fer-ho córrer i que el sistema publicitari no ens mati ni ens integri, no se com dir-ho… Existeix algun tipus de cartell del pal?

4 Likes
Contra la publicitat
Resumen y conclusiones de las Trobades Confederades en Girona y Barcelona

La idea d’un cartell fàcil de distribuir online i fàcil d’imprimir em sembla molt bona.

Si ja existeix un cartell promovent el Fedivers, el millor lloc per a buscar-lo (o com a mínim preguntar) és el propi Fedivers. I si no en trobem cap, possibilement seigui al Fedivers on podem trobar gent que hi vulgui contribuir.

1 Like

Bones @lapastora, primer de tot gràcies per compartir les teves idees aquí :slight_smile:

Jo se que a França tenen campanyes en contra la publicitat, aviam si trobo alguna cosa d’això. Se que per exemple a Tolosa feien campanyes en les que “vandalidsaven” els anuncis al carrer per posar-hi missatges contra el capitalisme, ecologistes o en contra la manipulació del pensament. Intento recopliar alguna info d’aquestes campanyes.

2 Likes

He fet aquest cartell com a publicitat contra-publicitària del Fediverse en concret. Amb tota la humiltat i senzillesa del món, però bueno poc a poc vaig aprenent. Us recomano el programa Krita que és de codi obert i funciona igual de bé que el photoshop.

7 Likes

Moltes gràcies!!! No saps quin subidón de felicitat em va venir quan vaig veure aquest cartell. Així comença tot, amb un primer pas.

@lapastora & co, per començar, com creus que podríem promocionar-lo a Confederac.io? Tenim la web a mitges, però això també és com tot anem pas a pas. :slight_smile: Podem pensar en un lloc per a aquest cartell del qual (potser potser) podria sortir una galeria.

2 Likes

@icaria36 que guai!! Al Fediverse l’han compartit 15 persones!! :clap:

Jo crec que si en algun lloc de confederac.io tenim una galeria on poder-nos descarregar imatges de propaganda / cartelleria podríem reunir molts arxius on tothom pugués entrar, penjar, descarregar, compartir o imprimir lliurement. Crec que estaria molt bé per propagar l’alternativa i lluitar contra els gegants publicitaris de forma horitzontal i sense diners pel mig. M’imagino que hi puguéssin haver cartells de tot tipus però seguint la línia del que he fet de #Fediverse, es podria fer una de #MonedaLliure o qualsevol alternativa que segueixi el principis polítics d’aquest blog: Queremos conquistar nuestra libertad desconectando paso a paso de los mecanismos de los poderes capitalistas, estatales y patriarcales que causan tanta opresión y sufrimiento

Què us sembla? També aprofito per recomenar-vos el perfil de #PixelFed d’un company que fa cartelleria molt molt brutal sempre amb un to irònic com a propaganda de New World Order es diu @nwo_corpsystem ( https://anartist.world/nwo_corpsystem ). Està allotjat al node que hem creat amb @capmisson anartist.world, que pretén ser una eina al servei d’artistes sobretot de la disciplina gràfica. Al @nwo_corpsystem se li podria demanar també que creés algun cartell en concret o que ens cedís la seva cartelleria per tenir en aquesta futura galeria comunitària.

També se m’acudeixen un munt de cartells i artistes que podrien entrar perfectament però no em vull allargar massa. Si tira endavant la idea li fotem canya. Per últim, crec que s’hauria de pensar, en cas que féssim aquesta galeria comunitària, si tota la propaganda hauria d’anar en la línia de les eines digitals o també podria ser sobre altres alternatives o organitzacions o polítiques de més enllà.

1 Like

3 Likes

Sigo pensando con la idea de la galería de carteles, y me parece que es muy potente. Microblogging, audio, carteles, biblioteca … un foro para conversaciones y colaboraciones ms profundas… la red geográfica… #primeras-acciones … Todo esto empieza a tener mucho sentido, y la cartelería de libre impresión y difusión es un pilar clave.

En https://csrgamonal.ga/fuera-salas-de-apuestas/ hay muchos materiales interesantes relacionados con las salas de apuestas. Vía Barrio Canino.

4 Likes

Para guardar carteles seria possible utilitzar wikimedia commons https://commons.m.wikimedia.org/wiki/Main_Page
lo negativo Es que es restrictiva con los derechos de autor y exige licencias libres. Pero permite llegar mas gente y és un proyecto solido

Com ho vam fer amb alguna infografia de @surtdelcercle que tenia penjada a la seva web

No el puc obrir. Diu: bad title

A veure ara:

Un altre cop el mateix:
Bad title. The requested page title contains invalid characters: “%C3”.

Ja està, he buscat Faircoin a Commons i m’ha sortit :slight_smile:

1 Like

Hola :slight_smile:

Que guai, gracies par l’iniciativa!

Com vas amb Krita?
Jo ho he fet servir un cop per il·lustrar un llibre i la veritat m’ha costat molt. Pot ser que es podria fer un taller o aixi? Jo m’he quedat amb moltes ganes d’aprendre!

I una pregunteta mes: per que “Fediverse”? Es una paraula composada de “univers” i “federacio”. Crec que amb -e es a l’angles, pero ni tan sols es pronuncia.

Com ho veieu?
Salut!

(He editado Cartells contra la publicitat para corregir el enlace.)

1 Like

A mi també em grinyola Fediverse, crec que és en anglès. En castellà seria Fediverso.

@lapastora que et sembla alliberar el cartell que has fet? Així fem una prova i jo el penjo a wikimedia commons. Hi ha dues possibilitats:

• Al cartell hi escrius CC BY SA 3.0 i el teu nom o àlies. Així tothom que el faci servir haurà d’anomenar-te com a autora i qualsevol treball derivat que em faci haurà de fer servir la mateixa llicència que has utilitzat. Aquí s’explica de forma senzilla: https://creativecommons.org/choose/
  • O bé CC0, per renunciar a tots als drets d’autoria per tal que es pugui utilitzar lliurement

Així?

Ja està penjat :muscle: Ara s’han de polir les categories. Quin títol per englobar aquests pòsters faríeu servir?
“pòsters contra la publicita” que en anglès seria posters “against advertising”?