Activisme zàping

Per triar amb quines causes activistes m’implico crec que pateixo de l’efecte “activisme zàping” que desconec si algú la descrit.
Tinc la mateixa sensació de quan mirava la tele i amb el mando tenia milers de canals per mirar i al final no em mirava cap. O quan estic avorrit i navego pel fedivers sense rumb i pasa les temps mirant de tot però no focalitzant.
Es com si l’excés d’informació de causes justes em bloqueges, em saturés. Per quina començo? Programari lliure però per quin començo? Tradueixo al català? Afronto el masclisme? L’ecologisme? La censura? Per internet O presencial?
I quan ja trio una causa llavors descobreixes que té desenes de variants, col·lectius, llibres, podcast, prescriptors,…
Si hi ha sort mendinso en un tema hi col·laboro però després salta un tema urgent una injustícia flagrant i ja canvio d’objectiu.
No sé si a vosaltres us passa però tinc la sensació que l’excés d’informació O de causes activistes al final no ens descentra. I potser és un dels motius de la dificultat de l’activisme actualment.
Us deixo que ara he de canviar de canal i baix a la Viquipèdia

5 Likes

Jo més que activisme zàping com dius tu, que una mica també, el que pateixo és activisme «tastaolletes» (que diria un amic ubuntaire), és a dir, vaig passant d’una cosa a una altra, el que passa és que quan estic posat en un tema m’hi dedico a aquest tema i no passo a un altre.

També em passa que no estic mai en un únic tema, sempre en uns quants i acabe desbordat.

La manera d’afrontar-ho per mi és dedicar-me a una causa o una altra depenent de les meues inquietuds del moment, la qual cosa no treu que em generi ansietat per moments…

… no sé si t’he pogut ajudar d’alguna manera.

Per cert, m’ha fet gràcia el concepte d’activisme zàping :wink:

3 Likes

Zapping o tastaolletes, la magnitud de l’oferta activista / solidària és de tals dimensions que si no focalitzes, et frustres. I focalitzar és triar i descartar. Però descartar és una putada per tot el que et deixes per el camí, o sigui que també et frustres encara que focalitzis. Potser la cosa seria apagar la teleweb i sortir al carrer d’una punyetera vegada.
Sí, sí, ja sé que tot plegat és una boutade, però diumenge al matí de vegades em surt la mala llet. Salut companys!

5 Likes

Bon dia companys,jo pense que lo millor és xafar carrer i implicar-se en lo que tens més prop tot i que de vegades sol ser lo més agobiant però és cert que hi han massa lluites pendents.
Salut.

3 Likes

Moltes gràcies per les respostes. És un plaer poder reflexionar també a internet.

El títol era provocador, seria més encertat “saturació de causes per implicar-se activament”

I la idea principal que en trec del que heu comentat és s’ha de trepitjar més carrer i que la saturació és un mal de molts.

Una abraçada i bones festes

2 Likes

Segueix provocant fgali Salut i Festa (la que pugui ser) cuideu-vos